Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 11 juli 2015

Noro

Al eerder schreef ik eens over het prachtige Noro-Lace garen. De voorraad slinkt enorm en ik heb nog maar enkele bollen, maar nu wil ik dit toch heel graag aan jullie laten zien:


Mijn tante Nelly (ik heb gelukkig zooooveel tantes die breien en haken!!!) kocht een tijd geleden een bol Noro Taiyo Lace en ze maakte daar zo'n mooie sjaal van!


Op een bol (100 gram) zit 800 meter, dus het breit enorm uit. De samenstelling is 50% katoen, 17 % Wol, 16% polyamide en 16% zijde. Een heel zacht draadje dus! Tja, en die kleuren - da's toch wel heel erg Noro :-)
Maar ook wel kwetsbaar, want er zitten dunne en dikkere stukjes tussen. Ze breide deze sjaal met nld 2½ mm.

Het patroon is als volgt:

Zet 88 steken op en brei ca 3 cm in ribbels. 
Brei dan als volgt: 8 steken ribbels,  4 x 16 steken Pauwensteek, 8 steken ribbels

Pauwensteek brei je als volgt: (het aantal steken moet deelbaar zijn door 16)
1e naald: * 2 steken averechts samenbreien (3 x ), 1 omslag, 1 recht (6x), 2 steken averechts samenbreien (3x), herhaal vanaf *

De even naalden averecht breien, naald 3 en 5 recht breien.
Deze 6 naalden herhalen tot gewenste lengte of tot de bol bijna op is. eindig de sjaal met nog 3 cm in ribbels.

Je krijgt een prachtig effect als je de sjaal lichtjes blokt (vochtig maken, opspannen en laten drogen).

Dit zijn de kleuren die er nog zijn, de voorraad is echt beperkt en ik kan het garen helaas niet meer bijbestellen, dus op = op.
Een bol kost 24,95 ,je hebt er 1 nodig voor deze sjaal. Het garen is zeer licht en zacht en de kleuren prachtig.
Dit wordt als pakketje verstuurd, het is te mooi en kwetsbaar om te vacuümeren.



Uiteraard kun je dit patroon voor elk garen gebruiken!


3 opmerkingen:

  1. De sjaal is prachtig, wat een mooi garen en die kleuren...... Oh wat super mooi....
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je handwerkliefde dus duidelijk niet van een vreemde .....

    BeantwoordenVerwijderen