Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 6 november 2015

Jane Austen

Heb je ze ook moeten lezen voor school? Jane Eyre, Wuthering Heights, Jamaica Inn? Sense and Sensibilty, Pride and Prejudice of Northanger Abbey van Jane Austen? Niet bepaald een straf - die verhalen vol drama en romantiek :-)
Met hoofse heren, prachtige kostuums en uiteraard de nodige misverstanden en happy endings en dat allemaal in o-zo-Engelse landschappen.


Hoewel de kleding niet meer helemaal van deze tijd is, wordt er nog heel wat gebreid in "Jane Austen"-stijl, zo brengt het Amerikaanse Interweave regelmatig een Jane Austen tijdschrift uit, met klassieke sjaals, polsmofjes, vestjes e.d.
Maar bij Rowan kun je vaak ook prima terecht voor prachtige patronen in deze stijl. De jurken moet je er maar bij denken, de hoofse edelman uiteraard ook.... :-)


Overigens is er een heuse Jane Austen-fanclub in Nederland, klik hier  voor de website.

Ook op Ravelry vind je een heleboel patronen die geïnspireerd zijn op de personen uit de Jane Austen-boeken. Bijvoorbeeld deze omslagdoek Miss Bennet

 


Je kunt dit patroon kopen via Ravelry. En uiteraard hoort bij een Engelse boekenschrijfster een Engelstalig patroon....
(Ik hou me overigens heel erg aanbevolen voor Nederlandse patronen, hoor!)

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige patronen, en ja, ook hier een échte fan :) Heb zelfs het graf van Jane Austen bezocht in de Winchester cathedral (maar dat was puur toeval hoor ;)) Wat mij betreft mogen er nog veel meer mooie verfilmingen uitkomen en die sjaals? Die zien er adembenemend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love Jane too! I would love to live in her times. To sit, look good and knit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, wat je nu weer laat zien! Ja, Pride & Prejudice is toch wel m'n lievelingsverhaal! De verfilmingen zijn ook schitterend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jane Eyre was mijn favoriet!! En misschien ligt daar wel de basis voor mijn zwak voor al die Engelse patronen, motieven en wolletjes. Prachtige sfeervolle sjaals laat je hier ook zien :-).


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ha. Pride and prejudice, een enrome pil die maar liefst 5 punten opleverde voor je boekenlijst. Dat was ook gelijk het maximum. Maar George Orwell en Graham Greene waren meer mijn 'boys of the gang'.
      De kostuums vind ik prachtig, maar dan zie ik mezelf al met onze hond op de dijk lopen.....door de slik. En al die mooie sjaals waaien af bij windkracht oehoe. Jammer.

      Verwijderen
  5. Bedankt voor het noemen van mijn website! In onze webshop verkopen we trouwens het boek 'The Best of Jane Austen Knits' en de Jane Austen Knits van 2014. Te vinden bij de patronen: https://www.janeausten.nl/product-categorie/patronen/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige breiwerken van Jane Austen, ik kende ze al, ware kunstwerken! Zal ik deze ook nog maar aan mijn "to-do"lijstje toevoegen???? Dromen mag, niet?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen