Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 17 juni 2016

Summerlite

Never a dull moment in huize Jaffari, dat wisten jullie toch al? Het was vandaag weer prijs! Ik zal jullie de details besparen, maar ik heb me wel weer aardig bezig kunnen houden vandaag. Het begon vanmorgen vroeg met eierkoeken. Tot dan geen enkel probleem. De rest van de dag werd echter gevuld met examenstress (nee, helaas!), ziekmeldingen, huisarts, kapotte naaimachine, besmeurde pakketten en dat verdeeld over 2 kinderen en een man. O ja - en nog een winkel. Maar dat telt nauwelijks mee.....

Afijn, de rust is neergedaald (denk ik), en morgen weer een nieuwe dag. Ik blog vandaag over een garen en boekje dat ik al een tijd in de winkel heb liggen - nog niet over geblogd en zo de moeite waard!

Dit patronenboek van Rowan (€ 15,50) bevat 12 zomerse patronen van het garen Rowan Summerlite DK, een écht zachte 100% katoen op nld 3-4 mm. Het garen is deze zomer uitgebracht in 16 kleuren (€ 4,95 per bol van 50 gram-130 meter. Stekenverhouding 22 steken/30 naalden = 10x10cm)
Het Engelstalige patronenboek heeft een Nederlandse vertaling en staat vol met truien en vestjes voor de Engelse/Nederlandse zomer (yep, waar je regelmatig lange mouwen of een vestje nodig hebt....)

Een paar voorbeelden? 

Mistral Hildegard

 

Deze 100 % katoenen draad is heerlijk zacht en erg comfortabel om te dragen. Je vindt de kleuren terug op de website van Rowan. Bestellen mag altijd, en als je langskomt in de winkel kun je het voelen!


2 opmerkingen:

  1. Oei, dat was me wel het dagje voor jou (jullie) Ik hoop dat vandaag alles beter verloopt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach jee toch. Nou hopelijk is iedereen een beetje bijgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen