Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 28 maart 2017

Wordt vervolgd.....

Ken je dat? Dat gevoel van verwondering als je terugkijkt en je verbaast hoe dingen kunnen lopen?
Toevallige ontmoetingen, gesprekken, de juiste personen op het juiste moment, vriendschappen, meevallers, tegenvallers. Het lijken afzonderlijke gebeurtenissen maar samen vormen ze een lijn naar iets bijzonders.



Het begon in 2010 met de Arnemuidse visserstrui. Die bestond natuurlijk al veel langer maar we bliezen 'm toen weer nieuw leven in. Uiteraard had ik toen niet gedacht dat ik ooit zou bloggen over fotoreportagescatwalksradio- en TV opnamesexpositiesuitwisseling naar Engeland, een ontmoeting met de Koning en Koningin, de Zeeuwse Meebreidekeneen Boek, en een publieksprijs.
Anja en Stefanie bleken over minstens zoveel enthousiasme te beschikken en vele handwerksters hebben al veel plezier beleefd aan het boek Truien bij de Vleet, de Zeeuwse Deken en alle andere spinsels die hier uit voort zijn gekomen.

(Zeelandshawl gemaakt van Regia-6)

De zoektocht naar nieuwe patronen van Zeeuwse visserstruien lijkt grotendeels ten einde (natúúrlijk houden we ons van harte aanbevolen voor "nieuwe" oude foto's). Maar er is natuurlijk nog veel meer te ontdekken, want er werd vroeger nog veel meer gebreid en gehaakt dan visserstruien....!

Tante Zoet

Ik wil jullie dan ook van harte uitnodigen om een nieuw blog te volgen dat Anja en Stefanie gaan schrijven; Het Geriefgoed van Tante Zoet
Daar houden ze jullie op de hoogte van hun nieuwe zoektocht naar oud Zeeuws handwerk en patronen in een oud en nieuw jasje. Labedissen, èvendoekjes, omslagdoeken, maar ook nieuwe toepassingen van oude patronen in bijv. sokken, mutsen en nog veel meer.

 




4 opmerkingen:

  1. Ik had er al van gehoord en ben heel erg benieuwd naar wat er allemaal gaat komen hoor. Stiekem hoop ik ook weer op een mooi nieuw boek...
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het Zeeuws Museum zag ik er ook al zo veel over, super bijzonder vond ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ooit klein begon is tot iets groots en moois uitgegroeid. Leuk dat er een vervolg op komt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, hoor! Ik ben heel benieuwd!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen