Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 15 april 2017

Streepjes

Ik hou erg van eenvoudige, kleurige ontwerpen (het zal je niet zijn ontgaan). De ritmische bewegingen van breien en haken geven rust en soms is het best fijn als er even niet geteld hoeft te worden! Dit is dus een deken naar mijn hart:

What a fantastic stash-buster project.  I'm starting today (7/25/14):

Deze deken zit vol met kleurige streepjes en is in banen gebreid. Dus geen gedoe met rondbreinaalden (als je dat niet wilt, maar het kán uiteraard wel), geen grote lap op je schoot, en geen visjes :-)
Deze prachtige deken werd gebreid door Kirsten van het blog Cosy Things waar ze een summiere beschrijving geeft. Hoewel het er allemaal heel "toevallig" uitziet is er toch wel over de kleuren nagedacht (zo zie je nergens 2 dezelfde kleuren naast elkaar).

DSCF2065a
Foto's en idee: Cozy Things
Door de banen in verschillende breedtes te breien krijg je een prachtig resultaat. Alles streepjes zijn wel even hoog wat dan weer eenheid en rust creëert. 
Ik zou je natuurlijk kunnen vertellen dat je in je restjesmand kan duiken voor deze deken maar gezien het formaat is dat misschien niet helemaal realistisch 😉. Het mooiste resultaat krijg je door garen met dezelfde stekenverhouding te gebruiken. 
Enne, een kussentje kan natuurlijk ook!

Garentip: Schachenmayr 120 (100% merino), Miami/Softfun (60% katoen/40% acryl) - beide kwaliteiten hebben we in heel veel kleurtjes.

Ik hou het bijna voor gezien in de winkel, het is mooi geweest. Straks nog even wat boodschappen (er zijn - naast Pasen - nog wat verjaardagen te vieren), kokkerellen en puinruimen. 
En dan ook wat tijd voor bezinning!

Ik wens jullie Goede Paasdagen!


7 opmerkingen:

  1. Fijne Paasdagen gewenst, Jeanet!🐇🐣🐰🐔

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanet, fijne paasdagen en voor degene die een nieuw levensjaar gaan vieren 🎂 gefeliciteerd maak er maar een mooi feestje van met jullie dierbare!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whaa superleuk patroon. Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie deken...en wordt deze nu in banen gebreid en dan aan elkaar gezet of in een keer?

    BeantwoordenVerwijderen