Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 10 april 2017

Take it all

Van sommige patronen die ik tegenkom word ik hardstikke blij. Gewoon omdat ze het allemaal hebben! Betrekkelijke eenvoud, kleur, techniek en harmonie. Wat een verlanglijstje!
Deze omslagdoek heeft het allemaal, Take It All:


De kleuren spreken voor zich en je kunt het aanpassen aan je wensen. Asymmetrie vind ik mooi en de techniek komt tot uiting in de verschillende gaatjespatronen en de verkorte toeren.
Je kunt het Engelse patroon kopen via Ravelry

Foto: Ravelry Tanisfiberarts

Foto: Ravelry Knitspinweaver


Foto: Ravelry (foton1977)

Dit patroon is eerder gepubliceerd als KAL, op Ravelry kun je daardoor al heel veel prachtige kleurencombinaties vinden (link werkt alleen als je een account hebt en ingelogd bent).

De sjaal werd gebreid met naalden 3½ mm. Je kunt bijvoorbeeld sokkengaren nemen of een fijne merino. Je kunt 'm zo bont maken als je zelf wilt - of juist met 2 kleuren - alles kan!

6 opmerkingen:

  1. Dit zijn van die lokkertjes om alles waarmee je bezig bent uit je handen te laten vallen en aan de slag te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Πολύ όμορφα όλα!!!
    Καλώς σε βρήκα!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal. En je kan er een heleboel restjes in verwerken. Ik geniet elke keer van je blog en van de inspiratie (en frustratie, want ik heb maar 2 handen) die je me elke keer weer geeft. Mijn haalbare)droom is om nog eens in Zeeland op vakantie te komen en dan je winkel te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooie sjaal. Nadat ik nu jaren alleen nog maar kan haken (waar ik al super trots op ben!) zit ik de laatste tijd steeds vaker na te denken om ook te gaan leren breien. En dit soort patronen helpen daarbij!

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een hele mooie sjaal, heel enthousiast het patroon gekocht. maar helaas is het in het Engels en begrijp ik het niet.
    Heeft iemand een Nederlandse beschrijving voor mij, daar zou ik heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen