Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 6 mei 2017

Warmte

Tjonge, wat heb ik het toch koud! Ik verlang zooo naar wat warmte, naar zon, naar de zonnestralen op mijn hoofd, naar buiten koffie drinken. De winterjassen worden echter nog steeds gebruikt, het is hier nog steeds sombertjes maar de buienradar belooft vandaag de zogewenste zonnestralen. Morgen is het weer over.......


Met een gerust hart kan ik nog bloggen over een heerlijk warm sjaaltje, we konden het nog vaak nodig hebben! Wel met een zomerse inslag, want deze is gebreid van katoen.


Dit is wel weer een voorbeeld van hoe ik ook weer geïnpireerd word door klanten 😊. Ik blogde in 2014 over de Linus-sjaal. Simpel, groot effect. Dat zijn mijn favorieten!

Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei omslagdoek streepjes

Daar zag de Linus er heel anders uit, maar een poosje geleden kwam een klant met een katoenen versie in de winkel die ze had gebreid naar aanleiding van mijn blogbericht. Wow, dát was leuk. Natuurlijk vergat ik te vragen of ik een foto mocht maken........
Gelukkig wou mijn moeder wel een Linus breien voor de winkel.
Zoals je ziet begin je deze sjaal smal, en eindig je breed. Je maakt 'm zolang je wil of tot het garen op is. De sjaal wordt helemaal in ribbels gebreid. Het patroon vind je hier.



Voor onze versie kozen we voor een streng Pima Handdyed Perlé. Een heerlijk zachte 100% katoen van Borgo de Pazzi. Ik kan je op het blog niet laten voelen hoe heerlijk zacht deze katoen is!
Op een streng van 100 gram zit 250 meter (€ 14,95). We combineerden het met 2 bolletjes Softfun (à € 3,50). Breien op nld 4 of 4,5 mm



Dit zijn de kleuren van het handgeverfde katoen. Het handmatig verven van katoen is een lastig proces maar de resultaten zijn super!


Bestellen mag altijd per mail. Geef dan duidelijk aan welke kleur je wilt. Ondertussen ben ik - naast de voorbereidingen voor het Brei- en Haakfestival ook nog bezig met een webshop, waardoor het bestellen straks nog makkelijker gaat. Even geduld nog, werk in uitvoering!


En zie ik daar nu een beetje zon, buiten.......?




3 opmerkingen:

  1. Vandaag wordt het gelukkig lekker weer gisteren vond ik het ijsklontjes koud brrrr. Ik vind het leuk deze sjaal zo is hij zomers. Lekker op een zomeravond denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sjaal! En wat een goed idee die webshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat is inderdaad een mooie sjaal! En de katoen heb ik gevoeld, superzacht!!

    BeantwoordenVerwijderen