Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 23 juni 2017

Gebakken vis

We zijn er bijna klaar voor! Omdat mijn tempo deze week echt wel wat lager dan gewoonlijk was heb ik niet alles kunnen doen wat ik in mijn koppie had (maar dat is elk jaar hoor....!) maar we kunnen weer een leuke kraam vullen met leuke brei- en haakideetjes met een Zeeuws tintje, veel Zeeuws Schortenbont en nog veel meer.

Onze kraam staat voor de winkel en dicht bij de stand waar iedereen een gratis gebakken visje kan komen eten, dus het belooft weer een gezellige drukte te worden. 

Helemaal in stijl zijn deze gebreide vissen :


Cathérine breide deze haringen met de motieven van de Zeeuwse visserstruien. ik vind ze zó ontzettend leuk! Ze mogen logeren zodat jullie ze morgen ook nog even kunnen bewonderen.




Het idee komt van Nita Bruce die ze bedacht voor het Crafting History project van het Time and Tide Museum in Great Yarmouth. Ze schreef het Engelse patroon uit en deelt dit met ons via Ravelry. Uiteraard zie je in deze onderstaande vis de patronen van de Engelse truien en Cathérine vertaalde deze in bovenstaande Zeeuwse visjes.



Patroon: Ravelry

Zie ik jullie morgen? Van harte welkom!

Gebakken vis - J. Schilder



1 opmerking: