Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 april 2018

Beddegoed van Tante Zoet

Het gaat opschieten! Nog enkele dagen voor de Knit & Knot in Tilburg plaatsvindt en we zijn behoorlijk druk met de voorbereidingen. Ik moet je bekennen dat ik het best spannend vind! Wat neem ik mee, hoeveel van wat (4 meter kraam heeft zo zijn beperkingen 😉), hoe regel ik het thuis, en nog een paar van dat soort dingen. Ik kan wel doen alsof alles gladjes en vanzelf loopt maar dat doet het natuurlijk niet. Maar het gaat allemaal wel goed komen.

Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei tante zoet

Op vrijdag zijn Anja en Stefanie aanwezig . Zij nemen het nieuwe brei-project mee waar we in september 2018 mee gaan starten. Geïnspireerd door de avonddoekjes (èvendoekjes) uit de Walcherse klederdracht is een prachtige sprei ontworpen uit 30 verschillende patronen. Anja en Stefanie nemen de eerste versie mee naar de beurs waar je kennis kunt maken. Alle informatie over inschrijven en dergelijke vind je bij Tante Zoet of hier
In de loop van de komende maanden zul je op dit blog regelmatig informatie terugvinden. Uiteraard gaan we pakketten maken om mee te breien met deze BOM (Brei Ook Mee), maar eerst moet het patroon goed getest worden. Ook op 2 juni tijdens het 3e Zeeuwse Brei en Haakfestival kun je de deken/sprei bewonderen en inschrijven voor deze KAL/BOM.
(op zaterdag en zondag ligt het Beddegoed bij onze stand).

Natuurlijk nemen we nog veel meer Zeeuws mee naar de beurs, o.a. de Zeeuwse Tas, kussentjes, pannenlappen, sokken etc. (en nóg veel meer hoor!)







4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige foto die zwartwitte. Succes in Tilburg. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb me vandaag ook ingeschreven voor de BOM-deken. Gaat mooi worden denk.
    Ook de Zeeuwse knoop pannenlappen aangeschaft ben benieuwd of je dat gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen