Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 18 mei 2018

Genieten

Vanmorgen ben ik nog een beetje aan het nagenieten. Gisteren hadden we weer onze twee-wekelijkse breiclub en ik heb weer genoten en gelachen voor dágen!
Naast een paar steekjes breien en haken doen we namelijk nog meer. We helpen elkaar op weg met patronen of een vertaling, testen elkaars brei- of haaknaald even uit - welke zijn het fijnst?, we zoeken kleurtjes uit voor elkaar die matchen bij die ene bol unicat, we complimenteren elkaar met al die leuke haak- en breiwerkjes. Ondertussen smeden we plannen voor het Brei- en Haakfestival want een heleboel deelnemers van onze club zijn die dag ook vrijwillig aan de slag om iedereen een geweldige dag te bezorgen.
We helpen even met bolletjes maken van een streng, we lachen-gieren-brullen het af en toe uit, we wisselen recepten, tomatenplantjes en ideetjes uit, eten vers gebakken macarons (zooo lekker, Debbie) en maken "instagram-waardige" foto's. Wat dan weer heel handig is als je niet op Instagram zit 😉.


Zó van de waslijn: een vers-geverfd strengetje wordt een bolletje en proeflapje!


Ilse breide dit prachtige kussen van 3 bollen LangYarns Viva. Omdat het garen zo mooi is van zichzelf is er alleen in tricotsteek gebreid. Ze naaide de twee vierkante lappen op een bestaand kussentje met een biesje. Een leren labeltje van een oude spijkerbroek maakt het kussen helemaal af.
Het kussen ligt bij ons in de winkel!



Miriam wou wel foto's maken en haalde van alles uit onze huiskamer.
Die macarons - die zijn ondertussen helemaal op 😋


En dan die Olivia-kollen die Debbie en Nel haakten!
Een bol Unicat met wat bolletjes Cotton 8 (of iets anders dat combineert). Ik heb weer heel wat bollen Unicat besteld voor het Festival, zouden ze net zo snel op zijn als vorig jaar? 





In juni hebben we nog 2 keer Brei- en Haakclub, nl op donderdag 7 en 21 juni - daarna hebben we een kleine vakantie-break om in september weer vol enthousiasme te gaan beginnen.




4 opmerkingen:

  1. Het lijkt me heerlijk om zo'n groep te hebben die elkaar helpt en waar je gezellig breit ondertussen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me erg gezellig. Mag iedereen aanhaken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk!!!! Iedereen mag binnenvallen, de koffie en thee staan klaar (die macarons zijn er niet altijd hoor :-) ) En we hebben er meer van "de overkant"!

      Verwijderen
  3. Klinkt heel gezellig! ^^ Geen Instagram?? :) Ik vond wel een #atelierjaffari toen ik mijn foto van jullie wolletjes op Instagram zette.

    BeantwoordenVerwijderen