Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 20 mei 2018

Ieniemienie....


Als vaker heb ik het laten zien op mijn blog: de schattige filmpjes van de ieniemienie-muisjes van Hanneke. Ze maakte weer een ontzettend leuke aflevering op YouTube


Dit is toch te schattig?? Wat een werk en gepriegel om dit te maken én een filmpje van te maken!!!
Hier heb ik echt bewondering voor! Je kunt de verzameling filmpjes hier zien.

Wil je weten hoe je deze mini-bolletjes maakt?


Zo maak je de kleine bolletjes:

Je knipt een stukje van ongeveer 1 cm van een drinkrietje af ( de rietjes die bij de pakjes drinken zitten )
Dan wikkel je daar met naald en dun garen ( maaswol of borduurgaren of id ) omheen totdat je het rietje niet meer ziet.
Zoek een leuk wolwikkelprintje op internet of maak er zelf 1. Die plak je eromheen vast.





2 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes. En dan die bolletjes die maken het af. Wel leuk om eens te proberen ik gooi de rietjes toch altijd weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk. Hoeveelheid uren zouden daar in zitten?!

    BeantwoordenVerwijderen